visit me!

sila klik sini..

9 October 2011

TENGKIU DOKTOR NASIR

Pagi Jumaat nan indah dan angin sepoi sepoi languange, saya dan hubby pegi klinik homeopathy Nik Omar kat Bangunan Tabung Haji Kota Bharu. Langkah disambut dengan senyuman Doktor Nasir, sambil menjemput kami masuk ke bilik nya. Macam biasa la, doktor Nasir akan tanya soalan-soalan berkaitan dengan perubahan yang berlaku pada tubuh badan beserta soalan lapan belas sx pon dia tanya gak..hohoho! tapi kena jawab tau sebab benda tu related to obat obatan yang dia akan bagi untuk bulan ini. Ada jugak soalan yang agak memboringkan sebab tiap-tiap bulan dia tanya...uhuh.. " err..doktor, len kali catit la sikit soalan yang doktor dah tanya tu, boring la doktor"..kata saya dalam hati, kalau luar hati mesti doktor tu dah halau saye! miahahaha!

Doktor Nasir ada bagi sedikit petua untuk kami dan saya kongsikan disini:
  • Banyakkan makan kekacang. Contohnya badam, kacang, biji gajus dan lain-lain.
  • Sebelum bersama, basuh '***' kita dengan air suam terlebih dahulu. ( isteri je, suami tak payah..huh! )
  • Jaga pemakanan, bagi PCOS kurangkan pengambilan makanan yang berkarbohidrat macam nasi, roti, mee, kotiaw, bee hun, laksa dll. " Habis tu saye nak makan ape doktor, dah semua benda tak bley makan?" tanya saye. " Awak boleh makan lauk, dan banyakkan sayur, try la buat memang susah tapi try dulu, confirm kenyang"doctor said.
Dekat 20 minit jugak duk bertemuramah dengan doktor Nasir, pastu kuar amik ubat ~~~

SAYA:berapa doktor?
DOKTOR:Macam biasa la RM 360.00
SAYA: ( huluq duit dengan tangan terketaq2)
DOKTOR: Nah amik balik seploh hinggit
SAYA: ngape?
DOKTOR: Amik la, wat boh minyak kete..( senyum)

P/S: Tima kasih doktor Nasir...

9 comments:

  1. Moga semuanya berjalan lancar... Amin...

    *terketar ketar jugak baca RM360 tuh!*

    ReplyDelete
  2. betoi3x,,,terketar2 jgk bc rm360 tu..huhu

    ReplyDelete
  3. lebih kurang jugak dengan ongkos jumpa gynea kan?

    ReplyDelete
  4. hay...salam kenal...Terkezut gak ade link blog saya kat sini..hehe...

    tp, saya suka sgt blog ni,
    sangat santekkk la...=))))

    ReplyDelete
  5. santekk ek? mekasih anie...saya pon suka baca blog anie.

    ReplyDelete
  6. saya pon suka baca...sahje nak menyebok..:D

    ReplyDelete
  7. mag : tak menyebok lah...saya suka orang datang umah saya..ehehehe

    ReplyDelete

komen sahabat