visit me!

sila klik sini..

13 October 2011

CACIAN, KUTUKAN, TOHMAHAN

Bismillahirrahmanirrahim...

Pelik je bunyi title saya ari ni, ye lah..orang perempuan kan,kejap happy..marah..sedih..lagi-lagi macam saya ni yang selalu dalam keadaan tertekan dengan nasib diri ini...

6 tahun saya menunggu anugerah itu, tapi masih belum ada rezeki. Nak buat macamana kan...telinga ni pulak dah kalis dah mendengar cacian, tohmahan, kutukan dan yang sewaktu dengannya. Kalau dulu saya tak boleh menerima caci maki orang tapi sekarang saya dah boleh! yeehaaaa! hebat tak saye?
Tahun pertama kawin dah ada orang kata saya mandul. tutttttttttttttttttttttttt betul orang tu, sampai sekarang saya menyampah kat dia. Orang pertama yang membuatkan saya menangis pasal zuriat ni dia tu lahhhh..tutttttttttttttt!! tahun ke 2 saya pregnant dan keguguran..tak pulak dia tanya khabar? 


Ada jugak yang tanya saya " bila la kau ni nak mengandung? orang lain semua dah timang anak..bla..bla..bla.." ada jugak orang tanya soalan macam tu ek? macam mana la kita nak jawab ye tak? dah kerja Allah, bukan kerja kita. Satu lagi, bila pergi kenduri kendara..huh.. macam - macam orang bercakap tentang saya, ada juga mata yang memandang saya dan saya faham benar apa  maksud yang terpancar dari matanya. Ikutkan hati, nak aje saya sepak, nak aje lumurkan sambal belacan kat mulut diorang. Tapi, saya tak nak putuskan hubungan silaturrahim....bila orang mengata, petuanya korang diam dan senyum ajelah and just say " takde rezeki lagi nak buat macamana..." dan senyum lagik tak kira lah senyum tu ikhlas atau tidak...
 


P/S: SEMOGA TERHIBUR HATI MU SAHABAT-SAHABAT KU....

12 comments:

  1. Sabar kak.. nnti ALLAH balas cash ape yg diaorg dah cakap pada kita kita ni.... =)

    ReplyDelete
  2. betul ckp ida.....skrg tuhan bayo cash
    x kene kat dia kene la nnt kat org yang dia sayang bukan mendoakan keburukan org lain tapi manusia sekarg x pnah b'syukur tau nak sakit kan ati org lain jerk!

    ReplyDelete
  3. terima kasih, ye la kita manusia tak sempurna, kadang2 boleh terima kadang2 tak boleh kan..

    ReplyDelete
  4. insyallah..biala..org nak kata apa..

    kita insan2 yang terpilih kerana beri ujian sebegini..dioarg tu jeles..sb tidak terpilih..

    :)

    ReplyDelete
  5. Manusia sentiasa mencari kelemahan orang lain..sehinggakan tidak sempat untuk menutup kelemahan sendiri..semoga Allah memberi yg terbaik utk kita k.long..

    ReplyDelete
  6. MAG : BETUL KITA INSAN TERPILIH, TANDANYA ALLAH SAYANG KITA LEBIH --V

    ReplyDelete
  7. sabar ya dear,,,,mulut orang yang tak beriman mmg begitu la gamaknya

    ReplyDelete
  8. kita mampu bersabar je yunk.. juz act cool je tk yah macam-macamkan ... mulut orang tak daya nk kita "block".. klau kita ada remote control leh "pause" he he.. macam akk ni pekakkan telinga sampai 11 thn dan akhirnye kwang.. kwang..kwang.. settle.. fullstop suda he he he.. luka dihati ku rawat sendiri..

    ReplyDelete
  9. thanks su...

    kak shira :wahhhh...kakak ku dah ada blog...

    ReplyDelete
  10. sabar kaklong..
    saya juga pernah dipanggil mandul..
    sedih memang sedih. Teruskan berdoa..insyaallah tiba juga rezeki tu nanti ye.. cepat atau lambat je tatau bila..

    ReplyDelete

komen sahabat