visit me!

sila klik sini..

7 March 2012

SESUATU BERLAKU ADA HIKMAH...REDHA LAH..

Assalamualaikum...lama nye tak hap det blog...Tetiba hari ni rasa nak tukar music background, mungkin lebih sayu dari yang dulu...

Bila hati sayu, pilu , sedih pergi lah pada Allah bercakaplah dengan NYA..mengadulah padaNYA..tidak perlu mengadu pada manusia kerana manusia tidak boleh membuat hati kita tenang. Ketahuilah bila kita bercakap dengan Allah, akan terasa kemanisannya...

Kalau kita tanya Allah " Wahai Tuhanku, mengapa hamba diberi ujian sebegini?"  dalam hati pasti terdetik bahawa Allah mengatakan " Kerana Aku sayang pada mu". betul tak?

Semakin Allah sayang pada seseorang hambanya, semakin kuat ujian yang akan dihadapi. Setiap manusia menghadapi berbagai jenis ujian. Ada yang hidup dalam kemiskinan, ada yang diuji dengan pergolakan rumahtangga, ada yang kehilangan orang-orang tersayang, tiada zuriat, dan lain-lain.

Tetapi kita tak sedar pun Allah telah memberikan kita nikmat yang sangat banyak, tidak dapat dinilai dengan apa-apa yang ada di atas muka bumi ini, walau pun dengan bintang-bintang di langit, pasir-pasir di tepian pantai, seluruh langit dan lautan...tidak ternilai....

Pesanan buat diri saya sendiri, walaupun tiada anak..kamu ada suami yang baik, ada ibubapa, mertua, adik beradik yang sentiasa menyokong dan memberi kata-kata peransang. Itu kan diantara nikmat Allah? kamu tak perasan semua tu...apa yang selalu kamu buat bila ditimpa musibah? kamu merungut pada Allah, kamu  memberontak...

"Ampunkan hamba Ya Allah..."...hamba lemah....pimpin lah hamba ke jalan yang kau redhai..."

Bersangka baik lah dengan Allah, JIKA ALLAH HENDAK MEMBERIKAN SESEORANG ITU KEBAHAGIAAN, MAKA IA TIDAK BOLEH DITAHAN OLEH APA-APA TANGAN SEKALI PUN.

Allah maha mengetahui.......

2 comments:

  1. Replies
    1. begitu lah kita ieda, so tak perlu bersedih...banyakkan bersyukur...

      Delete

komen sahabat