visit me!

sila klik sini..

22 September 2011

ALANGKAH BAHAGIA NYA SAYA KETIKA ITU...

Nak story sikit ...pada tahun 2007 setelah 2 tahun berkahwin. ( 2005 ). saya disahkan hamil dengan period saya yang tidak menentu dan saya juga seorang pesakit PCOS. Kiranya masa tu saya menunggu hampir 2 tahun untuk menjadi seorang ibu. Masa tu bulan Ramadhan, saya sangat tidak sihat selalu demam, pening, batuk, cramp perut,( perut pun selalu sakit macam senggugut) sakit dari bahagian paha hingga kaki, breast pun sakit...saya sangat heran, apa pasal dengan aku ni? demam memanjang..sehingga lah saya pergi ke klinik panel, dan saya bagitau kat doktor pasal simptom2 yang saya alami. Doktor tu plak muka dia macam sangat confuse..dan dia suruh saya buat UPT. Sebenarnya 2 hari sebelum itu, saya dah buat tapi ( -ve)..tu yang saya malas. Last2 buat jugak, then saya terkejut bila alat UPT tu ada 2 lines..saya menangis depan doktor tang-tang tu jugak..masa tu saya sorang2 sebab baru balik dari kerja. Saya sangat gembira, saya terus call hubby..dia terkejut macam tak percaya..happy giler die!! saya pun tersangatlah excited!!

ops! masa tu saya mengidam nak makan bubur lambuk, asam dan air kelapa. Saya ingatkan biasa aje sebab bulan puasa, mesti la nak makan macam-macam kan...layanan? mesti la terbaikkkk!! cakap aje nak makan ape..sumer dapat..ngeh,,ngeh,,

TAPI.....

Korang..akhirnya saya keguguran...usia kandungan masa tu, nak masuk 4 bulan..saya sangat sedih, bila doktor cakap baby saya dah keluar dari sarungnya...masa tu perut saya sakit, dan darah pun keluar banyak. Saya menangis tak henti-henti, sebab saya bukan jenis mudah lekat..dah banyak duit habis, berubat sana-sini..
Saya tengok muka hubby saya, mata dia merah...dia menangis. Perasaan saya jadi tidak menentu, saya tanya mama saya "Ma, kenapa Allah ambik balik?" sedangkan saya tahu saya tak patut tanya soalan macam tu kat dia..mama saya diam saja dan suruh saya bersabar..

Sekarang saya redha,
dari tahun 2007 sehingga sekarang tahun 2011, saya menunggu hampir 4 tahun tapi belum ada rezeki saya..tapi saya takkan putus asa. TAKDE REZEKI NAK BUAT MACAMANA KAN?! dan usia perkahwinan saya bakal mencapai 6 tahun disember ini.. ;)

walaupun takde zuriat lagi, saya masih bahagia..rasa macam pengantin baru gitu..perasan tak? kawan-kawan tak rasa macam tu ke?? ngehehehehe.....

10 comments:

  1. insyaallah,,,
    ada rezeki lagi hebat nanti dari ALLAH...amin

    ReplyDelete
  2. Ida folo akak... =)

    *Apa kesan ubat homeopathy ek kak ? Ida makan masih takde perubahan....*

    ReplyDelete
  3. Eida akak ada PCOS, seperti yang sedia maklum org PCOS ni bulu kaki lebat, berat badan lebih, etc.
    Perubahan pada akak :
    1) Berat badan berkurang
    2) Bulu kaki akak tak lebat lepas akak cukur( cukur sebab dah macam org lelaki )selalunya 3 hari lepas cukur dah naik balik,, sekarang dah 3 minggu masih biasa lagi.
    3) doktor cakap ubat ni mesti terus makan sehingga 1 tahun.

    sabar aje la...

    ReplyDelete
  4. oOO Yeke ??? Mcm mana akak boleh syak akak ada PCOS ??

    ReplyDelete
  5. Akak dah buat treatment kesuburan ngan doktor pakar tahun lepas, dia siap amik darah lagi dari keputusan darah tu, n buat vaginal scanning tu yang dapat tahu akak ada pcos..emm..Eida ada problem apa2 tak?

    ReplyDelete
  6. Ooo.. ida ni kak, period lama ! tak tau aa ada problem ape.. sbb tak jumpa pakar lagi... Akak jumpa doktor pakar mana ?

    ReplyDelete
  7. Akak jumpa doctor TMC KLINIK, akak di Kota Bharu. Kelantan. Period lama? pegi la jumpa doktor cepat-cepat, jangan biar lama2 tau..

    ReplyDelete
  8. Dah ade sorang tunggu kat sana...Alhamdulillah...lps nih kalau orang tnye cakap je k.long dh ade sorang anak tggu kt pintu syurga...4 bulan dh dihembuskan roh kt baby tuh....semoga k.long terus tabah. Nnt ade la baby yg bakal menyusul hadiah utk kesabaran kita...insyaAllah...

    ReplyDelete
  9. Kak Tieeeeee^___^
    smile alwaysss

    ReplyDelete

komen sahabat